14 Comments

  1. Wat een leuk artikel en een goed overzicht van aandachtspunten. Zelf heb ik een hele tijd gemediteerd met de app Headspace en het beviel me heel goed. Helaas ben ik door verschillende factoren (geen vast tijdstip, niet de tijd ervoor nemen, geen rust ervoor hebben) weer gestopt met mediteren en ik mis het toch heel erg. Het staat op mijn wishlist om er binnenkort weer aan te beginnen.

    • Desi

      Bedankt voor de goede tip! Over Headspace heb ik inderdaad ook een heleboel goede dingen gehoord. Hopelijk heeft dit artikel je kunnen inspireren om het mediteren weer op te pakken.

    • Mediteren is altijd afwisselend inderdaad. Het is dan ook niet waar dat mediteren je altijd rustig en vredig maakt, het kan ook nare gevoelens oproepen. Maar mediteren kan je wel helpen om beter met die gevoelens om te gaan, althans dat is wat ik ervan merk.

  2. Wat goed dat je nog elke dag een uur mediteert!
    Ik heb de Vipassana cursus ook gedaan, maar door het een tijdje maar 10 minuten per dag te doen vind ik 20 minuten al weer lang aan voelen. Zo gek, want na afloop van de cursus was een half uur een eitje. haha

    • Desi

      Bedankt voor het compliment, dat is erg leuk om te horen! Wat goed dat je begonnen met mediteren. Hoe bevalt het mediteren tot nu toe? Mocht je nog vragen hebben, dan mag je me altijd mailen.

Geef een reactie